--------------------------------------------------------------------------------

diumenge, 20 de febrer del 2011

Extractes


Diuen que les agulles venen a la costa per reproduir-se i que ho fan a l’estiu. És el segon any consecutiu que al mes de febrer en pesco més d’una. És un peix que mai entra a casa, la seva bellesa obliga un alliberament immediat. Aquest peix dóna nom a l’empresa de construcció artesanal de caiacs de Lloret “Belone”.

Navegant per la mar d’Amunt ens hem trobat al Marcel, company de sortides amb caiac. Actualment està enrolat amb el “San José”, el seu patró és el Sr. Manera. Es dediquen a la pesca artesanal del pop. Si l’altre dia comentàvem els diners que es poden guanyar amb la pesca de la garota, en Marcel ens explica que el cap de setmana passat varen treballar, ja se sap, a la mar d’Amunt s’han d’aprofitar els dies que fa bo. Doncs quan varen portar el resultat del seu treball a la llotja de Roses, l’intermediari els hi va pagar a 1 €/kg. de pop. Creieu que és just? I són aquests escanyapobres els que millor es guanyen la vida. No hi ha dret! Les víctimes son els pescadors (productors) i nosaltres (consumidors). Així mai anirem bé..., ens hem d’organitzar d’un altra manera....
Els que sí pesquen sempre són els corbs marins.


Per acabar et proposo un petit joc.

Troba el corb marí emplomallat i mimetitzat de la imatge d’aquí sota.:


2 comentaris:

  1. Hola! Tens rao en aixo dórganitzarnos d´una altre manera, en la meva feina l´intermediari semporta el seu sou mes el meu, aixó vol dir que jo he de facturar el doble al clinet principal, i si surt algún imprevist va a conta del meu sou, fins i tot si entro en perdues va a conta del meu sou, pero la seva part no es toca, si es que vui que em segueixin trucant. A i tot aixo sense que el client principal s´enteri
    I aixó pasa en el meu sector i en tants daltres!!!!
    Per aixó navego, a la mar tot es noble, gairebe fins els homes

    ResponElimina
  2. Ara un comentari mes amable, Darrerament no pesco res, pero si pesco alguna cosa son agulles, estic d´acord amb tu Eduard son preciosos i desperten un sentiment de tendresa i compasió. Et felicito per la teva constancia en el bloc i espero coincidir amb tu en alguna sortida ben aviat. Bona trevesia!!!!

    ResponElimina