--------------------------------------------------------------------------------

divendres, 11 de febrer del 2011

IV Simposi Internacional de Caiac de Mar. Ponents II

Bernhard Hillejan.:


S'inicia en el món del caiac de mar l'any 1991. Més endavant assoleix els nivells de monitor de grups, d'instructor i és membre del jurat que avaluar les proves de classificació de la Salzwasser Union. També té les prestigioses 5-Estrelles de la BCU. Assisteix habitualment als Symposiums alemanys i anglesos i ha navegat per les costes més abruptes d'Europa...
Es un incondicional del nostre symposium. Ha participat en totes les edicions.
Centres d'interés: La navegació a l'hivern i nocturna, organitza i supervisa el pla de formació anual de la Salzwasser Union adreçat als instructors que venen de diferents països. Ha superat totes les etapes d'aquest estil de vida amfibi!

Urs Steiner.:

Urs Peter Steiner, Tinc 67 anys i soc ciutadà suís. Professor de canoa i caiac dins de la federació alemanya de canoa i caiac (Deutscher Kanu Verband) i des de 1983 entrenador d'aigües braves per competició i lleure. Ja fa també 17 any que soc membre de la Salzwasser Union i des de fa 12 anys instructor d'aquesta associació. Com vaig arribar al piragüisme?.........
Valence, França; Juliol de 1953. Durant el transcurs d'un viatge des de Ginebra fins el delta del Rhône amb el meu caiac plegable. Estic esgotat, ajagut a la meva tenda a la riba del Rhône ; davant meu, el meu pare m'explica histories de riu, de la regió de l'Ardèche i de les seves coves i de que serà la nostra propera etapa, Aix en Provence, Avignon i els seus papes, la Camargue i els seus cavalls blancs, el mar Mediterrani, Gibraltar i les seves mones, Tanger, l'Àfrica. El virus "passió per la pagaia" ha fet una nova víctima. Desprès han seguit altres rius, etc.
Ardèche, França; Juliol de 1976. Primers viatges en aigües braves amb la meva família i fins a 1980 la competició en C2 amb la meva dona i el nostre fill en K1 a traves d'Alemanya, Àustria, Suïssa, l'ex Iugoslàvia, Franca i Espanya.
Pilos, Grècia; Agost de 1988, la nostra primera excursió de mar pel Pelopones. En vàrem aprendre molt i vàrem esdevenir definitivament esclaus de l'aigua salada. Des de llavors moltes excursions per Grècia, Portugal, Turquia, Itàlia, Escandinavia, Canadà, els Països Baixos, Dinamarca per no parlar de les costes del nord d'Alemanya. La meva especialitat es la conducció d'expedicions de varies setmanes en costes conegudes, illes i arxipèlags. Les mes vegades acompanyat per la meva dona. He participat en symposiums internacionals i estades educatives a Anglaterra, els Països Baixos i Alemanya lloc on organitzo i dirigeixo els cursos i entrenaments de la Salzwasserunion.
Amb Hakola, Detlev, Bernhard, organitzem i dirigim des de fa uns anys les estades i d'altres esdeveniment el que fa que siguem un equip molt ben avingut.

Manuel Pastoriza Barreiro.:

Galiza 1967
Des de terres gallegues ens arriba en Manuel Pastoriza, Monitor per la Real Federación Española de Piraguismo i un dels dos responsables de formació de la AGKM 2008
Ha participat en tots els symposiums i es Soci d'Honor del Club Pagaia
" Vaig començar a fer piragüisme als 12 anys i la meva primera incursió en e caiac de mar va ser l'any 1997 Allò que m´agrada més es palejar tot l'any, sobre tot per la costa gallega".

Jérôme Leray.:
Vaig començar a fer caiac de mar ara fa un poc més de deu anys i això es va convertir ràpidament en una bella passió. Durant aquests anys he navegat principalment per Bretanya i per la Mediterrània.
Totes les practiques del caiac es retroben en el caiac de mar, també m’he enfrontat a un bon nombre de rius en els Alps, els Pirineus (francesos i espanyols) i per molts altres indrets.
En la meva participació en el 1er. Symposium Pagaia vaig descobrir el mon del caiac tradicional i des d’aleshores navego principalment amb caiac i pala de tipus groenlandès.

Eduardo Rodrigues.:

Vaig descobrir el caiac a 2004 i la meva passió ha anat creixent per les aigües de Portugal i de Galicia, buscant la formació i el perfeccionament amb l’Associación Galega de Kaiak de Mar i el Comitè de Kayak de Mar de la FEGAPI.
Expedicions a Groenlandia amb Tierras Polares i a Patagonia amb YAK Expediciones.

Pau Calero i Figueras.:

Diplomat en Turisme per la UdG, 1999 i Postgrau en Guiatge Turístic per la UdG, 2000. És aficionat a l'ornitologia i al submarinisme.
L'any 2000 va crear SK KAYAK , el 2002 amb un grup d'amics va ser soci fundador del Club Pagaia i el 2007 van constituir amb altres empreses la AEKMar (Asociación de Empresas Kayak de Mar).
Monitor de piragüisme de la RFEP (2000) i Guia d'Aigües Braves RFEP (2004) també ha fet formació per la BCU (4 Star & Canoe Safety Test) i Salzwasser Union (B Kurs - Trainning). Entusiasta del kayak de mar, des de SK KAYAK ha organitzat cursos de pesca en caiac, tallers de reparació de caiacs, tallers de construcció de SOF i pales groenlandeses, Xerrades d'alimentació i piragüisme, sortides nocturnes, Clínics de Seguretat i Rescat, Cursos de caiac surf, sortides d'Ecokayak ... cada any més de 2000 persones fan activitats amb SK KAYAK i des de fa 8 anys proposa viatges en caiac per descobrir la costa i cultura de llocs d'interès a Espanya com poden ser Euskadi, Menorca, Mallorca i Cabo de Gata.

Marc Martin.:

Marc Martín es va iniciar en el caiac de mar fa 9 anys. Des d'aquell moment ha anat formant-se fins a tenir un domini del caiac de mar així com d'altres modalitats del caiac i convertir el caiac en la passió de seva vida. Durant aquest temps ha realitzat diverses expedicions en autonomia en diversos punts de la costa catalana, les illes Balears, costa d'Euskadi, costa italiana i sud de Groenlàndia. Des de el 2007 dedica part del seu temps a fer de monitor i guia de caiac de mar per l'empresa SK Kayak, i es soci de la mateixa des de 2010. Forma part de l'equip de caiac-polo del club Pagaia.
Li agrada fer escapades en busca d'onades per practicar el caiac-surf, modalitat que té intenció de desenvolupar més. L'estiu del 2008 va participar als jocs Groenlandesos de caiac a Qaqortoq.Com a titulacions compta amb l'A-Kurs de la Salzwasser Union i la Kajak Veiligheidstest de la NKB (ambdues obtingudes a Vlieland, Holanda) és Iniciador de piragüisme per la RFE

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada