--------------------------------------------------------------------------------

dimecres, 8 d’octubre del 2014

Fita aconseguida!



Feia molt de temps que volia veure en viu i en directe a l’orella de mar (Haliotis tuberculata lamellosa) o sabateta del nen Jesús i finalment ha caigut. Aquestes darreres cabussades estic pendent de poder observar els animalons que encara em falten a l’arxiu i vaig estar de sort. Just a l’interior d’una ostra morta vaig descobrir la clova d’una sabateta. Al ser nocturnes i tenir normalment el cos cobert d’algues, és francament molt difícil de veure i per tant de fotografiar. Aquest exemplar es va despertar del seu son diürn i va començar a córrer, cosa que em va permetre fotografiar-lo amb una certa facilitat.  Em va sorprendre les protuberàncies que tenen al mantell, així com els apèndix tàctils que els hi surten pel forats i aquests ulls pedunculats. Una passada de bitxo! 
Quan les trobo mortes, lluint el seu nàcar no puc resistir la tentació d'agafar-kles per portar-les per la meva filla i que se'n faci penjolls, a les garotes els hi passa el mateix i es guarneixen amb elles.

2 comentaris:

  1. Jo també les agafo sempre que en trobo i ja m'agradaria veure el "bitxo" en qüestió. Felicitats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cal buscar-la en amagatall o sota les pedres. Què hi hagi sort!

      Elimina