--------------------------------------------------------------------------------

dimecres, 24 de setembre del 2014

Cabrella, la reina del camuflatge


Una de les bestioles que més m’ha sorprès en el descobriment dels habitants de la costa ha estat la cabrella (Maja verrucosa). Aquest crustaci no és gens fàcil de veure i si no em creieu, feu l’exercici de buscar-lo pel google i us en adonareu de les poques imatges que hi ha.
Resulta que l’esmentada bestiola té la gran habilitat de crear tot un jardí sobre seu. Hi va dipositant sorra, restes de pedres i posteriorment hi va plantant algues, fanerògames o hidrozous i aquests a la vegada poden albergar tot un seguit d’epibionts (organismes que viuen a sobre d’altres).  El resultat final és tot un prodigi del camuflatge, passa absolutament inadvertida, la única manera de localitzar-la és si l’agafes a contrapeu, just en el moment que es mou. Un dels exemples que us posaré, la vaig veure perquè entre el bitxos que vivien a sobre seu, hi havia un nudibranqui i al observar-lo amb atenció vaig veure que movia les peces bucals. 


Aquest exemplar el vaig traslladar quatre metres en un entorn homogeni per retratar-lo (mai s'ha de fer això de manipular les bestioletes però si és per finalitats pedagògiques pot passar ;-) )

Aquest exemplar viu dins d'una praderia de Zoostera noltii i té un "jardi" monoespecífic a sobre de la closca 

2 comentaris: