--------------------------------------------------------------------------------

dijous, 15 de març del 2012

Guia del Cap de Creus d’en Toni Llobet.


Els que seguiu aquest blog sou gent amb una gran sensibilitat vers l’entorn natural i avui vull fer esment d’un llibre, bé, exactament és una guia, la qual hauria d’estar dins de la bossa estanca cada vegada que agafes el caiac. Es tracta d’una Guia il•lustrada de Natura anomenada “Flora i fauna del cap de Creus”, l’autor d’aquesta guia és el jove naturalista Toni Llobet, possiblement el millor il•lustrador de fauna i flora del nostre país i dins del deu millors d’Europa. Tinc l’honor de coneix-se’l des de ben petit i l’he vist créixer en molts sentits. El seu treball a l’hora de representar els organismes vius traspua una sensibilitat difícil de trobar i assoleix una qualitat tècnica innovadora i mai vista abans.
Aquesta guia ens facilitarà la identificació de la major part d’organismes vius que podem observar a ull nu dins d’aquest espai que és el Cap de Creus, ja sigui una planta, un insecte, un ocell, un mamífer o un peix. Ja saps, si vols saber el que veus o, si vols que els teus fills vagin agafant mètode i coneixement quan t’acompanyen en les sortides de camp, pots mirar d’anar acompanyat d’aquesta guia. Per la meva part puc dir-vos que l’utilitzo molt freqüentment.

3 comentaris:

  1. Tinc la guia, concretament l'hi van regalar a la meva filla gran que es una boja per la natura, i cada cop que fem excursions se la endú, realment es detalla molt bé flora i fauna, terrestre i marítim, de tot una mica, ben explicat i amb bones ilustracions, altament recomanable com diu l'Eduard, ja sigui en caiac, senderisme, snorkel, es apta per tots i a la mainada els encanta.

    ResponElimina
  2. Jo també tinc la guia, la va comprar en Martí i ara qui l'utilitza més són la Carla i en Jan, quan anem per mar o muntanya.
    Totalment recomanable !!!
    Rosa S.

    ResponElimina
  3. Ei, sóc l'autor de la criatura!
    Gràcies Eduard pel post, i als comentadors pels comentaris... per mi és un goig imaginar gent que no conec fent servir les meves guies, descobrint, encuriosint-se, flipant amb la natura, volent-ne aprendre més...
    Per tornar-li una mica l'ensabonada a l'Eduard, he de dir que les meves guies són la mena d'eina que hauria volgut tenir de "petit", quan anava pel món amb la "Peterson" (d'ocells) i trobava gent com l'Eduard, que tant en sabien d'ocells, com de plantes, com de mosquits, com d'orquídies... i a aquesta "set de natura" miren de donar resposta les guies...

    ResponElimina