--------------------------------------------------------------------------------

dimecres, 20 de febrer del 2013

Slowly. Fotografia del Cap de Creus.



La foto que avui us presento va ser feta l’any 2011, any en que vaig començar a fer fotografia de baixa velocitat. Era un mati que bufava el llevant i per sort havia parat de ploure (13/11/11). Em trobava per la punta del Cap de Creus,  saltant de roca en roca i observant els batecs del mar. . Anys enrere, quan feia fotos de natura, fugia d’incloure dins de la imatge a qualsevol tipologia d’element humà, però això ha canviat. Aquell dia vaig pensar que en un paisatge com aquell, la punta del Cap de Creus, seria molt bo incloure-hi la figura humana, m’ajudaria a donar l’ordre de magnitud als penya-segats. Fou aleshores quan vaig decidir fotografiar al pescador que es trobava fent spining per cala Farriol i Estravioli.
Detalls tècnics.:
Com que ja era força tard (11:00), hi havia molta llum, i les fotos de baixa velocitat o llarga exposició són enemigues de la llum. Penseu que si baixo la velocitat de la càmera la foto em queda cremada, per evitar-ho em vaig ajudar d’un filtre gris anomenat de ” densitat neutra”  que em treu llum (penseu amb allò de la nit americana) ,i si tanco força el diafragma de la càmera, encara podré baixar més la velocitat. En aquest cas vaig utilitzar aquest filtre fosc i un diafragma de f14, la qual cosa també m’ajuda molt a guanyar en profunditat de camp sense perdre gaire de qualitat de la imatge (si el foradet per on entra la llum que ha de incidir amb el sensor és molt i molt petit tampoc anem bé).
També vaig estar de sort, perquè el  dia estava ennuvolat i el millor de tot va ser que els núvols del fons eren força atractius (quan feu fotografies penseu en el fons de la imatge, és molt important), se’ls hi podien veure les formes. Per evitar que aquella part del cel, més il·luminada, em quedes cremada i poder igualar les zones amb diferent il·luminació, vaig posar davant de l’objectiu un segon filtre anomenat “degradat de densitat neutra”, d’aquest manera compensem el diferencial de llum de les dues parts de la imatge (la part alta més il·luminada de la part baixa amb menys llum).  Finalment dir-vos que vaig utilitzar la sensibilitat més baixa 100ISO i, que el temps d’exposició va ser de 5 segons, d’aquesta manera aconseguia aquest mar sedós que tan bonic queda, i que transmet la sensació de moviment . La resta ho va posar  aquest espai tan espectacular que és el Cap de Creus.
Amb aquesta entrada d'avui iniciem un període de descans i reflexió aprofitant les vacances laborals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada