--------------------------------------------------------------------------------

dimarts, 22 de març del 2011

Pescar amb caiac de mar. Part II

(Article publicat a Forum de pesca per en Martí Q)
BÉ, JA TINC EL MEU CAIAC DE TRAVESSIA. I ARA, COM L'ADAPTO PER PESCAR?
Primer de tot, com col•locar-hi els suports per a les canyes.
Els caiacs de mar normalment no venen preparats per a la pesca. Si és de fibra, sandwich o algun material que no vulguis foradar, hi ha qui amb canonades de PVC es munta un suport suficient per a dur la canya mentre rema. El meu és un caiac de plàstic i me'l vaig foradar. A Internet no et costarà trobar tutories detallades de com fer-ho. Una màquina de fer forats, raspa, enformador i martell, broca del diàmetre dels cargols, els dos suports de canyes i silicona marina per segellar-ho al final. Pensa't molt bé la posició del forat i ves-lo fent gros mica en mica, emprovant el suport a cada moment. Pensa que un forat el pots fer gros a cop de raspa, però ja no el pots fer petit!
Com a última recomanació, sàpigues que el suport per a les canyes està pensat per anar col•locat sobre una superfície plana. És possible que el teu caiac sigui corbat al punt on vulguis col•locar el suport. Sobretot, no forcis la base del suport per a canyes si el teu caiac és corbat. Fes el forat, perfila'l amb silicona marina, col•loca el suport de la canya i colla'l una mica. Quan la silicona hagi pres, acaba'l de collar. Un suport recte que força una coberta corbilínia és un punt dèbil i el dia que enroquis o piqui una bona bèstia i duguis el fre massa tancat, pots fracturar el suport o el caiac. T'ho dic per experiència.

Lliga-ho tot!
Tingues en compte que algun dia pots bolcar o trobar-te que quan per fi hagis embarcat el llobarro que tant esperaves, te n'adones que el teu rem ja qui sap on para. Si vols un gran consell, lliga-ho tot. I el rem i les canyes, especialment.
Per no perdre les canyes amb una bolcada, jo em vaig instal•lar primer, una prolongació de la línia de vida, des de davant de la banyera, cap a darrere. A banda, tinc un cap amb un mosquetó a cadascun dels extrems. Un mosquetó (el gros) el passo pel rodet i l'altre (el petit) el poso a la prolongació de la línia de vida, de manera que el mosquetó petit pugui córrer al llarg d'aquesta. Sí mai bolco, les canyes queden lligades al caiac, però al mateix temps, el mosquetó petit pot córrer al llarg de la línia de vida i puc maniobrar còmodament amb la canya quan recullo fil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada